Teenuste saajatel ning osutajatel on õigused ja kohustused, millest kinnipidamisega näitame vastastikust lugupidamist.
Millised on kliendi õigused?
- Saada asjatundlikku, paindlikku ja isikukeskset teenust kokkulepitud ajal ja kohas.
- Olla koheldud hoolivalt, väärikalt ja võrdselt sõltumata rahvusest, välimusest, vanusest, soost, rassist, nahavärvusest, keelest, erivajadusest, seksuaalsest sättumusest, sotsiaalsest päritolust, varalisest seisundist, usulisest veendumusest, poliitilistest või muudest veendumustest.
- Tutvuda teenuse osutamisega seotud seaduste ja dokumentidega, järgides andmekaitsetingimusi.
- Kaasa rääkida, milliseid teenuseid ja kui kaua neid kasutada.
- Esitada töötajale küsimusi ja saada selgitusi kui info jäi arusaamatuks.
- Taotleda juhendaja vahetamist, pöördudes juhatuse liikme poole.
- Osaleda teenuse osutamise protsessis, olles kaasatud oma tegevusplaani koostamisse, tegevuste elluviimisse, otsuste vastuvõtmisse ja tulemuste hindamisse.
- Saada infot sarnaste teenuste kohta mujal ja vahetada teenuse osutajat.
- Rääkida kaasa teenuste kujundamisel ja tegevuste planeerimisel, avaldades arvamust kokkusaamistel.
- Anda tagasisidet, esitada kaebusi või teha ettepanekuid ning saada õiglane, erapooletu ning võimalikult kiire kaebuse käsitlemine.
- Pöörduda avaldusega Sotsiaalkindlustusameti poole, kui on kaebusi teenuse kvaliteedi või teenuse osutaja kohta.
- Õigus privaatsusele ja isikuandmete saladuses hoidmisele, järgides andmekaitsetingimusi.
Millised on kliendi kohustused?
- Avaldada juhendajale enda kohta tõest infot, mis on vajalik teenuse kvaliteetseks osutamiseks.
- Pidada kinni teenuse osutamise lepingust ja teha koostööd.
- Hoiduda vahetult enne teenuse kasutamist ja teenuse kasutamise ajal alkoholi ning narkootiliste ainete tarvitamisest.
- Teatada takistustest, mis mõjutavad koostöö tegemist ja teenuse kasutamist.
- Kohelda heatahtlikult ja lugupidavalt teisi kliente ja töötajaid.
- Hoida saladuses teatavaks saanud andmed kaasklientide isiku, eraelu ja tervise kohta.