Teenuste saajatel ning osutajatel on õigused ja kohustused, millest kinnipidamisega näitame vastastikust lugupidamist.

Millised on kliendi õigused?

  • Saada asjatundlikku, paindlikku ja isikukeskset teenust kokkulepitud ajal ja kohas.
  • Olla koheldud hoolivalt, väärikalt ja võrdselt sõltumata rahvusest, välimusest, vanusest, soost, rassist, nahavärvusest, keelest, erivajadusest, seksuaalsest sättumusest, sotsiaalsest päritolust, varalisest seisundist, usulisest veendumusest, poliitilistest või muudest veendumustest.
  • Tutvuda teenuse osutamisega seotud seaduste ja dokumentidega.
  • Kaasa rääkida, milliseid teenuseid ja kui kaua neid kasutada.
  • Esitada töötajale küsimusi ja saada selgitusi kui info jäi arusaamatuks.
  • Taotleda juhendaja vahetamist, pöördudes juhatuse liikme poole.
  • Osaleda teenuse osutamise protsessis, olles kaasatud oma tegevusplaani koostamisse, tegevuste elluviimisse, otsuste vastuvõtmisse ja tulemuste hindamisse.
  • Saada infot sarnaste teenuste kohta mujal ja vahetada teenuse osutajat.
  • Rääkida kaasa teenuste kujundamisel ja tegevuste planeerimisel, avaldades arvamust kokkusaamistel.
  • Anda tagasisidet, esitada kaebusi või teha ettepanekuid ning saada õiglane, erapooletu ning võimalikult kiire kaebuse käsitlemine.
  • Pöörduda avaldusega Sotsiaalkindlustusameti poole, kui on kaebusi teenuse kvaliteedi või teenuse osutaja kohta.
  • Õigus privaatsusele ja isikuandmete saladuses hoidmisele. Konfidentsiaalseid andmeid võib avaldada vaid kliendi või eestkostja nõusolekul ja seaduse alusel.
  • Teavitatud nõusolekule, kui andmeid (ka. fotomaterjal) soovitakse kasutada ajakirjanduses või uurimuslikel eesmärkidel.
  • Tutvuda enda kohta kogutud dokumentidega ja täidetava kliendikaustaga ning teenuse lõppedes saada enda kohta kogutud dokumendid enda kätte.

Millised on kliendi kohustused?

  • Avaldada juhendajale enda kohta tõest infot, mis on vajalik teenuse kvaliteetseks osutamiseks.
  • Pidada kinni teenuse osutamise lepingust ja teha koostööd.
  • Hoiduda vahetult enne teenuse kasutamist ja teenuse kasutamise ajal alkoholi ning narkootiliste ainete tarvitamisest.
  • Teatada takistustest, mis mõjutavad koostöö tegemist ja teenuse kasutamist.
  • Kohelda heatahtlikult ja lugupidavalt teisi kliente ja töötajaid.
  • Hoida saladuses teatavaks saanud andmed kaasklientide isiku, eraelu ja tervise kohta.